Vermogen718 Cayman

Vermogen

Brandstofverbruik/Uitstoot 718 modellen: Gecombineerd: 10,9 – 7,9 l/100 km; CO2 emissies: 249 – 180 g/km

Meer vermogen realiseren is op zich geen kunst. Tenzij je zoals Porsche tegelijkertijd het verbruik aanzienlijk weet te verlagen. Het resultaat van alle inspanningen is maximaal 25 kW (35 pk) extra vermogen en 100 Nm extra koppel – in combinatie met tot 14% (NETC) minder verbruik en emissie. En dat is nog maar het begin van de pret.

De 4cilinder turbomotoren met de voor Porsche kenmerkende boxerbouwwijze dragen niet alleen verantwoordelijkheid met betrekking tot het milieu, maar ook wat betreft het adrenalinepeil van de bestuurder: de acceleratie is enorm – al bij lage toerentallen. Daar komt het voor sportwagens kenmerkende hogetoerenkarakter bij. Kort samengevat: een hoge druk en een hoog toerental, in combinatie met een goede doseerbaarheid van het vermogen. Zo wordt elke rit een sportevenement, bij elke denkbare snelheid.

Net als voorheen beschikken deze modellen uiteraard over het kenmerkende lage en centrale zwaartepunt, dat de middenmotormodellen van Porsche als vanouds zo lichtvoetig maakt. De karakteristieke Porsche sound vormt ook bij de 718 modellen de passende soundtrack voor continue topprestaties.

De 2,0-liter turbo-boxermotor

De basismodellen worden aangedreven door een 2,0liter turbo boxermotor met directe benzineinspuiting (DFI), VarioCam Plus en geïntegreerde drysumpsmering. Hij levert een vermogen van 220 kW (300 pk) bij 6.500 1/min. Het maximumkoppel: 380 Nm. Dankzij de turbotechniek wordt dit al geleverd bij 1.950 1/min tot 4.500 1/min. Met de Porsche Doppelkupplung (PDK) accelereren de718 Boxster en de 718 Cayman in slechts 4,9 s van 0 naar 100 km/h. De topsnelheid bedraagt 275 km/h.

De 2,5-liter turbo-boxermotor

De Smodellen beschikken over 2,5 liter cilinderinhoud. Het resultaat: 257 kW (350 pk) bij 6.500 1/min. Het maximumkoppel van 420 Nm is beschikbaar over een indrukwekkend bereik van 1.900 tot 4.500 1/min. Bovendien beschikt deze motor – net als die van de 911 Turbo – over variabele turbinegeometrie (VTG). Deze zorgt voor een vermogensafgifte die nog gelijkmatiger is en daarmee voor nog meer rijplezier. Zijn voorwaartse drang stopt pas bij 285 km/h. De Smodellen met PDK en Launch Control sprinten van 0 naar 100 km/h in slechts 4,2 s.

Het 718 idee

Het principe van de middenmotor-sportwag

Karakter 718 Cayman

Exterieurdesign

Interieurdesign

Belangrijkste standaarduitrusting

Vermogen

Uitlaatgasturbo

Efficiency verhogende technologieën

Sportuitlaatsysteem

6-versnellings schakelbak

Porsche Doppelkupplung (PDK)

Porsche Torque Vectoring (PTV)

Besturing

Porsche Active Suspension Management (PA

Porsche Stability Management (PSM)

Wielen

SPORT knop

Sport Chrono Pakket

Remmen

Airbags en Porsche Side Impact Protectio

Lichtconcept

Interieur

Sportstuurwiel

Licht Design Pakket

Porsche Entry & Drive

Stoelen

Airconditioning

Bagageruimtes en opbergmogelijkheden

Hulpsystemen

De soundsystemen

Het nieuwe Porsche Communication Managem

Connect

Connect Plus

Diensten

Connect Apps

Porsche Exclusive Manufaktur

Porsche Tequipment