Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Groningen is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Nieuw management Porsche Centrum Leusden

01 oktober 2015

Porsche Centrum Leusden heeft met het nieuw management twee autoliefhebbers pur sang. Vestigingsmanager Mark van Leijden en manager After Sales Frido Modderkolk brengen Porsche Centrum Leusden weer een stapje verder in de vaart der volkeren. Beiden benadrukken: dat doen we met een ijzersterk team.

Even voorstellen, Mark van Leijden

‘Porsche wordt nóg attractiever’
Gemotiveerd, gedreven, taakstellend, realistisch, enthousiast, gunfactor, sales. Zo vat Mark van Leijden zijn eigenschappen samen op zijn LinkedIn-profiel. De nieuwe vestigingsmanager Porsche Centrum Leusden werkte eerder voor Volkswagen, Audi en Mercedes. “Prachtige premiummerken, maar er gaat niets boven de exclusiviteit van Porsche.”

Als ik ooit de kans krijg voor Porsche te werken, grijp ik die, zei Mark van Leijden ooit. In juli deed die kans zich voor. “Het is een hele mooie stap in mijn carrière. Ik had het naar m’n zin bij Mercedes. Maar Porsche - zo’n exclusief merk, met zo’n roemrucht verleden - daar zeg je geen nee tegen. Porsche heeft unieke eigenschappen, die moet je voelen. Laatst - voordat deze functie in beeld was - mocht ik op een circuit in een 911 rijden. Dan voel je gewoon: dit is de betere auto.”
Beste jongetje

Mark wil met Porsche Centrum Leusden het succesvolste Porsche Centrum van Nederland worden. “Natuurlijk focust iedereen zich op zijn eigen gebied en vertegenwoordig je samen dit mooie merk in Nederland. Samenwerking tussen de Porsche Centra vind ik ook zeker belangrijk. Maar een beetje competitief ben ik wel. Ik ben graag het beste jongetje van de klas.”
Zijn eerste indrukken zijn positief. Hij trof in Leusden een ontzettend hecht team aan. “Iedereen weet heel goed waar hij of zij mee bezig is. Ook hebben alle medewerkers een goed beeld van onze klanten. Ik ga het hier ook niet meteen rücksichtslos anders doen.”

Nieuwe 911
Er breken mooie tijden aan voor Porsche, verwacht Mark. “De economie trekt aan, het consumentenvertrouwen groeit. Daarbij zitten er nieuwe modellen aan te komen, zoals de nieuwe 911 in december. Uitbreiding van de productportfolio maakt Porsche nóg attractiever.” En zijn het ook mooie tijden voor Mark zelf? “Er verandert momenteel veel in mijn leven. Naast een nieuwe baan bij Porsche ben ik sinds 2 maanden vader van een zoon. Dus ja, bijzondere tijden zijn het zeker!”

Naam: Mark van Leijden
Functie: vestigingsmanager 
Woonplaats: Meerkerk
Privé: samenwonend en 1 zoontje (2 maanden)
Vrije tijd: zwemmen, koken, skiën

Even voorstellen, Frido Modderkolk:

Een fris nieuw team met jonge monteurs naast ervaren medewerkers. Daarmee wil Frido Modderkolk de komende jaren het serviceniveau van Porsche Centrum Leusden naar een topniveau tillen. Zijn eerste zes weken als manager Aftersales zitten erop. Zijn enthousiasme voor het bedrijf groeit met de dag.
Zoals menig Porsche-medewerker werkte Modderkolk jarenlang bij BMW. Hij was al eerder gepolst voor een baan bij Porsche, maar de tijd was er toen niet rijp voor. Toen Porsche begin dit jaar weer op zijn pad kwam was de timing beter. “Ik kon mijn gevoel voorrang geven”, zegt hij. “Ik ben een autoliefhebber pur sang en dan is een exclusief merk als Porsche natuurlijk de top. Ik vind het mooi dat Porsche vasthoudt aan haar eerste concept en daarop voortborduurt.”

Hogere verwachtingen
Modderkolk heeft een technische achtergrond, maar heeft van bedrijfsvoering zijn vak gemaakt. Daarbij is een goede klantrelatie van belang. “Porsche trekt bijzondere klanten - zeker de sportwagenrijders - en dat leidt tot bijzondere relaties. Klanten hebben ook een hoger verwachtingspatroon dan bij veel andere merken. Die verwachtingen hoop ik met mijn team waar te maken.”

Mix van jonge en ervaren krachten
De nieuwe manager Aftersales gaat het serviceniveau bij Porsche Centrum Leusden met een nieuw team verder uitbouwen. “Tot een niveau dat hoger is dan de klant verwacht”, zegt hij stellig. “Dat kan door een hoge mate van loyaliteit aan de klant. Mijn tweede doelstelling – goede financiële cijfers – volgt daarmee vanzelf.”
Modderkolk vindt coaching en ontwikkeling van monteurs erg belangrijk. Een goede monteur is volgens hem technisch goed onderlegd, op de hoogte van de nieuwste technieken en heeft analytisch vermogen. Een mix van vertrouwde krachten en jonge aanwas maakt deze kwaliteiten waar. “Ik zoek nog één nieuwe medewerker. Daarmee zijn we compleet en staat er een team dat klaar is voor de toekomst. Met de juiste wil, motivatie én passie voor Porsche.”

Naam: Frido Modderkolk
Functie: manager Aftersales
Woonplaats: Huizen
Privé: getrouwd en 2 zonen (10 en 6)
Vrije tijd: golf, wandelen, skiën